Gezondere levensstijl

Welkom!

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met nadenken over mijn gezondere levensstijl. Door er alleen over na te denken blijft het in mijn hoofd zitten. Daarom ben ik bezig om de punten op papier te zetten. Hieronder staat wat ik heb bedacht.

Wat heb ik nodig voor een gezondere levensstijl?

• 3 hoofd maaltijden en 2 à 3 tussendoortjes per dag. Waarvan minimaal 2 ons groenten en 2 stuks fruit.

• Voor 2 dagen koken. De 2e dag hoef ik het eten alleen maar op te warmen. Ideaal voor de dagen dat ik na werk ga sporten.

• De tijd en rust nemen om te eten. Zoals aan tafel zitten en niet voor de tv.

• 1,5 tot 2 liter water per dag. Het zit nog steeds niet in mijn systeem.

image

• Nieuwe recepten proberen. Ik kijk wel eens naar de Makkelijke Maaltijd op 24kitchen. Als ik zie wat zij maken dan moet ik dat ook kunnen. Er zijn gerechten die ik een keer wil uitproberen. Het zag er heel lekker uit.

• 3 à 4 keer per week sporten. Op de dagen dat ik niet sport wel iets aan beweging doen. Al is het maar een blokje om.
image

• Ontspanning.

• Coaching/begeleiding om door te gaan.

• Vaker over mijn ups en downs bloggen. Als het even tegenzit helpt het mij om het van mij af te schrijven. Ook als het goed gaat is het belangrijk om het op te schrijven.

Het zijn aardig wat punten geworden. Als jullie tips hebben voor mij om een gezonde levensstijl vast te houden dan hoor ik ze graag! Op dit moment is mijn motivatie zoek, maar ik besef ook dat opgeven geen optie is.

image

Groetjes,
Sandra

Advertenties

2 gedachtes over “Gezondere levensstijl

  1. 3 a 4x per week sporten vind ik zo knap als je dat lukt. Ik ben al blij als ik aan twee keer kom. Ben op andere manieren mijn beweging in mijn dagelijkse leven gaan inbouwen. Bv lopend naar de bieb ipv auto en de kids lopend naar school brengen ipv met de fiets. Zo probeer ik aan meer beweging te komen. Mijn ‘drang’ om 3x pw te ‘moeten’ sporten heb ik naast mij neergelegd en dat scheelt mij veel stress.

    Liked by 1 persoon

    • Zelf heb ik geen kinderen. Dat maakt het misschien iets makkelijker voor mij om 3 a 4 keer te sporten. Door lichamelijke ongemakken stagneert het bij mij nu ook op 2 keer per week. Van de fysio heb ik oefeningen mee gekregen die ik 3 tot 4 keer per dag moet doen. Daardoor beweeg ik dagelijks wel meer, hahah.

      Zo als jij het doet met bewegen is ook heel goed.

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s